טיפים לבחירת מגשר טרנספורמטיבי מקצועי

 

הגישור הטרנספורמטיבי, פרץ לו דרך בשנים האחרונות ומהווה אחד מהמודלים המשפיעים ביותר על שיח הגישור בעולם.

מודל הגישור הטרנספורמטיבי שם את הדגש על הטרנספורמציה הרגשית של הצדדים ושל אופי הסכסוך עצמו, ממצב משברי וכואב, למצב מעצים וחיובי עבור כל אחד מהם!

בגישור לפי המודל הטרנספורמטיבי, נוצרת אפשרות מוחשית ואמיתית לפתרון הקונפליקט, שהינו משבר באינטראקציה בין הצדדים המלווה בד"כ באבדן אמון גדול. נוצרת אפשרות לשבירת המעגל ההרסני של הרגשות בו מצויים הצדדים המועצם במסגרת הקונפליקט, כשבמסגרת הגישור ניתן מקום תוך הקשבה, רגישות והכרה, בצרכי הצדדים שניהם.

בהליך גישור ע"פ המודל הטרנספורמטיבי, נוצרת לצדדים תשתית ליצירת דפוסי תקשורת טובים בעתיד, כך שלא יזדקקו לעזרה חיצונית קבועה כל אימת שיתקלו בעתיד בקושי או צורך בהתמודדות משותפת אל מול שינויים טבעיים המתרחשים בחיים.

ההסכם הסופי אליו מגיעים בתום ההליך, הינו תוצר נילווה לתהליך, אך הדרך להשגתו חשובה לא פחות!

הסכם בלבד, בד"כ אינו מסייע לצדדים בהתמודדות מיטיבה עם מורכבויות החיים העתידיות הצפויות, בפרט כאשר ישנם ילדים משותפים, כאשר לא התקיים בהליך הגישור שינוי אמיתי אישי של כל אחד מהם בנפרד וביחסם לקונפליקט עצמו.

 

בחירת מגשר מקצועי אינה עניין של מה בכך. כאשר זוגות נקלעים למצב משברי בחייהם המשותפים ומחליטים "לפרק את החבילה" מצב המחייב אותם במציאת פתרון מידי למצוקתם, הם חשים פעמים רבות אבודים..

אחרי שהחלטתם באומץ וחכמה כי מלחמה אינה הדרך האופטימלית, עולה השאלה, איך לאתר מגשר מקצועי, שייתן לכם את המענה לו אתם זקוקים באופן הטוב ביותר?

מעבר לשלל החששות המלוות באופן טבעי תהליך פרידה, עולה הצורך בבחירת איש מקצוע מנוסה מקצועי והגון, אשר ייתן מענה מקיף לצרכים שלכם ושל הילדים לגביהם אתם עתידים לקבל החלטות משמעותיות ומהותיות ביותר.

אנו עובדים בשיטת הגישור הטרנספורמטיבי, המומלצת ביותר כמודל עבודה לגישור המייצר שינוי מהותי ביחסי הצדדים באופן חיובי ומיטיב עבורם ועבור ילדיהם המשותפים.

 

להלן מספר טיפים, שראוי לקחת בחשבון בבואכם לבחור מגשר שילווה אתכם בתהליך:

שיחה ראשונית-ההתקשרות הטלפונית הראשונה שלכם עם המגשר-יכולה להיות מדד חשוב ביותר עבורכם. שימו לב לתחושת הבטן שלכם, סמכו על האינטואיציה שלכם- זכותכם לחוש בטחון ותחושה נעימה עם איש המקצוע שבחרתם לכם, בכל תחום. בוודאי עם מגשר, שתפקידו לאפשר לכם תהליך בונה אמון, שיאפשר לכם הבניית דפוסי תקשורת טובה יותר לעתיד וצליחת משבר הפרידה בשלום.

ניטרליות ומקצועיות-

  • מגשר הוא מגשר וככזה, ומחויב לשני הצדדים הבאים בפניו. המגשר מחויב לשמור על ניטרליות ואינו רשאי לתת לכם עצות מקצועיות! גם אם המגשר הינו עורך דין או בעל השכלה בפיננסים או בתחום הטיפול, כמגשר מהימן הכפוף לכללי אתיקה מקצועיים הטבועים בהליך מטיבו וטבעו, על המגשר להימנע ממתן חוות דעת אישית מקצועית באופן חד משמעי.

נגישות וזמינות המגשר-

  • על הגישור להיערך בתנאים נעימים, אווירה נינוחה שתאפשר הכלה ובניית אמון בין הצדדים והמגשר. על המגשר להיות זמין עבורכם, מבחינת לוחות זמנים, באופן שיאפשר רצף קביעות שבועית של פגישות, תוך מתן מענה לזמנים המתאימים לכל הצדדים.

שכר טרחת המגשר-

  • סוגיית שכר הטרחה אמורה להיות ברורה ונהירה לכם כבר משלב ההתקשרות הראשונית עם המגשר. שכר טרחת המגשר לעולם לא מותנה בתוצאות ההליך, או ברכוש שבבעלותכם. שכר טרחת מגשרים מוגדר לפי שעת עבודה וכן עלויות בגין הסכם הגישור ככל שהוא מהווה חלק מההליך. כעקרון אחד מיתרונותיו הבולטים של הגישור הוא העלות הנמוכה משמעותית של הליך הגישור אל מול כל הליך אחר. יש לזכור זאת.

השכלות והכשרות המגשר-

  • זכותכם וחובתכם לוודא את הכשרותיו של המגשר, כי המגשר אכן מוסמך בתחום המשפחה וכי אכן מדובר באיש מקצוע מנוסה, מיומן ומעודכן גם בשינויים הרלוונטיים לתחום דיני המשפחה המהווה המסגרת הנורמטיבית להליכי גישור לפרידה/גירושין. המלצות מלקוחות או מכרים תמיד יכולות לסייע לתחושת הביטחון שלכם.

הפנייה לאנשי מקצוע רלוונטיים בתחום-

  • חשוב כי במידת הצורך, המגשר יפנה אתכם למומחים לצורך קבלת ייעוץ אישי, כולל עורכי דין, אנשי טיפול מתאימים, יועצים כלכליים, שמאים וכו'.
  • היעזרות בגורם מקצועי והתייעצות, יכולה להוות חלק מההליך הן ע"י המגשר והן ע"י הפניית הצדדים, הכול ע"פ כללים אתיים קיימים. התייעצות ועירוב גורמים מקצועיים מתחומים שונים לפי הצורך, מעידה על מקצועיות ומתן מענה מקיף וראוי כפי שאתם זכאים לו!

חשוב לזכור, כי הליך הגישור הולך וצובר תאוצה כהליך משמעותי ורב ערך באופן כללי ובתחום דיני המשפחה בפרט. מקצוע הגישור הינו מקצוע רציני ואחראי, המצריך למידה ועמידה בסטנדרטיים אתיים גבוהים לצורך ביצועו על הצד הנכון והמיטיב עבור צדדים במשבר.

בבואכם לחפש מגשר- חפשו ודרשו את הטוב ביותר. פנו למשרד מנוסה, המתמחה בתחום הגישור, אשר מכיר היטב את הכללים והחוקים.

אל תתפתו בהכרח לפרסומים באינטרנט, שלא תמיד מקיימים את ההבטחות, כמו בכל תחום…בפרט שהמדובר בתחום שעובר רפורמה משמעותית מבחינת עיגונו בחקיקה וגיבוש כללים מנחים, אקדמיים ומשפטיים הנוגעים אליו.

בדקו, הקשיבו לתחושותיכם, מצאו מגשר מהימן ומקצועי וצאו לדרך בידיעה כי עצם הבחירה בגישור היא צעד ראשון בדרך לצאת מהמשבר בשלום!

מוזמנים ליצור עמנו קשר בכל עת לתאום פגישת ייעוץ או גישור על פי המודל הטרנספורמטיבי.